Všeobecné obchodné podmienky cestovnej agentúry Go Egypt
Go Egypt, cestovnú agentúru, prevádzkuje EgyptGo s.r.o. sídlom Zohorská 673/1, 841 04 Bratislava, IČO: 5564429, DIČ: 2122056266, zap. v OR SR BA III, odd. Sro, vl. č. 1711831/B
Výklad pojmov
- Cestovná agentúra Go Egypt (ďalej iba CA) je sprostredkovateľom pobytových a poznávacích zájazdov, ktoré organizujú zahraničné cestovné kancelárie (ďalej iba CK), s ktorými má uzatvorenú zmluvy o predaji zájazdov.
- Všetky zájazdy sa predávajú bez leteckej či inej dopravy do krajiny, kde sa zájazd Cena uvedená na www.goegypt.sk pri pobytoch v hoteloch je orientačná na osobu/noc a neobsahuje cenu za dopravu /letenka; loď; autobus atď./, resp. je jasne oddelená cena za pobytový zájazd a cena za dopravu.
- CA sprostredkuje zájazdy CK; sprostredkuje predaj leteniek, lístkov na inú dopravu; predáva letenky, alebo lístky na inú dopravu, ktorú realizujú tretie strany, napr. letecké spoločnosti alebo CK na základe zmluvy o sprostredkovaní. CA neorganizuje zájazdy priamo.
- Klient berie na vedomie, že CA je sprostredkovateľ a že CK sú podnikateľské subjekty, ktoré spadajú pod právnu jurisdickciu krajín, v ktorých podnikajú. CK so sídlom mimo Slovenskej republiky nepodliehajú slovenským právnym predpisom.
- CK je cestovná kancelária, ktorá v krajine, v ktorej pôsobí organizuje a zabezpečuje realizáciu zájazdov, ktoré CA sprostredkováva Všetky CK, ktorých zájazdy CA sprostredkuje sú riadne poistené proti úpadku CK, v krajine, v ktorej pôsobia.
- Pod pobytovým zájazdom sa rozumie zájazd, v ktorom klient býva na jednom mieste v hoteli s programom aktivít a výletov, podľa ponuky CK.
- Pod poznávacím zájazdom sa rozumie zájazd, v ktorom klient cestuje po krajine, býva v rôznych hoteloch a navštevuje rôzne miesta, podľa ponuky CK.
Objednávka – uzatvorenie zmluvy – realizácia zájazdu
- Klient, ktorý prejaví záujem o pobyt v hoteli uvedený na goegypt.sk , komunikuje s CA prostredníctvom e-mailu info@goegypt.sk, pričom špecifikuje svoje požiadavky na termín, počet osôb, hotel a jeho vybavenie, vybavenie izby a jej umiestnenie, stravovanie, pláž, fakultatívne výlety, program na pláži či v hoteli a prípadne zabezpečenie dopravy z miesta svojho pobytu, ak má klient záujem o zakúpenie dopravy prostredníctvom CA.
- V prípade záujmu klienta o účasť detí na zájazde, je klient povinný uviesť do špecifikácie svojich požiadaviek aj vek dieťaťa k prvému dňu zájazdu. Podmienky pre deti sú v rôznych zájazdoch rôzne.
- Cena v prípade detí je platná pre ubytovanie 2 dospelí na izbe + dieťa/deti na prístelke alebo samostatnej posteli. V prípade, že klient cestuje 1 dospelý + viac detí, cenová ponuka obsahuje cenu podľa children policy konkrétneho hotela.
- V prípade ak má klient záujem o spojené postele, je povinný túto požiadavku špecifikovať počas komunikácie s CA ešte pred zaslaním ponuky CA. Pod spojenými posteľami sa rozumie king size posteľ, alebo dve postele vedľa seba.
- CA osloví CK s požiadavkami klienta na zájazd a následne klientovi zašle ponuku – podrobný rozpis zájazdu, s uvedením čísla ponuky, hotela, počtu osôb, vybavenia hotela, stravovania, izby a jej vybavenia, fakultatívnych výletov, programu v hotely, na pláži a cenu za zájazd.
- Klient si buď zabezpečí dopravu sám, alebo môže požiadať CA o jej zabezpečenie.
- CA sprostredkuje pre klienta potrebnú dopravu podľa jeho požiadaviek, pričom klient a) platí dopravu priamo dopravnej spoločnosti; b) platí za dopravu CA, ktorá vystaví faktúru.
- Po odsúhlasení ponuky klientom vytvorí CA rezerváciu zájazdu, ak nedošlo k zmenám na strane CK. Ak došlo počas rozhodovania klienta k zmenám na strane CK, oznámi to CA klientovi a ponúkne a zašle mu novú ponuku.
- Po vytvorení rezervácie klient dostáva zmluvu o zájazde, ktorej súčasťou je rezervovaná ponuka, v ktorej sú uvedené detaily zájazdu vrátane ceny.
- CA zasiela zmluvu o zájazde zabezpečenú heslom, ktoré oznámi klientovi bezpečným elektronickým
- Klient zmluvu o sprostredkovaní zájazdu podpíše a naskenovanú zašle emailom CA. Zároveň je klient povinný zaplatiť zálohu alebo celú cenu zájazdu, podľa pokynov v zmluve.
- Zmluva sa stáva záväznou až pripísaním zálohy alebo celej ceny zájazdu na účet
- Potrebné doklady – voucher na ubytovanie, na fakultatívne výlety a pod. zašle CA klientovi e-mailom na ním uvedenú mailovú adresu minimálne sedem dní pred odletom. Pokiaľ sú letenky zabezpečené priamo klientom, sú po zaplatení a vystavení treťou stranou doručené na ním uvedenú mailovú adresu. Pokiaľ letenky zabezpečuje CA, sú zaslané klientovi na ním uvedenú mailovú adresu po ich zaplatení a vystavení leteckou spoločnosťou alebo CK, od ktorej ich CA nakupuje na základe zmluvy o sprostredkovaní.
Platba
- V prípade ak dôjde k uzatvoreniu zmluvy o sprostredkovaní zájazdu viac ako 90 dní pred uskutočnením zájazdu, klient platí zálohu 30 percent z plnej ceny pri podpise zmluvy. Následne najneskôr 31 dní pred uskutočnením zájazdu doplatí zvyšnú čiastku, do plnej ceny.
- V prípade ak dôjde k uzatvoreniu zmluvy o sprostredkovaní zájazdu viac ako 31 dní pred uskutočnením zájazdu a menej ako 90 dní, klient platí zálohu 50 percent z plnej ceny pri podpise zmluvy. Následne najneskôr 31 dní pred uskutočnením zájazdu doplatí zvyšnú čiastku, do plnej ceny.
- V prípade ak dôjde k uzatvoreniu zmluvy o sprostredkovaní zájazdu menej ako 31 dní pred uskutočnením zájazdu zaplatí klient 100 percent z plnej ceny.
- Letecké spoločnosti si vzhľadom k sústavnému zvyšovaniu leteckého benzínu na svetových trhoch vyhradzujú právo na zmenu výšky palivového príplatku, čo v plnej výške znáša klient.
Vis maior
- Pod vis maior sa rozumejú vojnové konflikty v štáte, v ktorom sa realizuje zájazd, alebo v štáte, cez ktorý sa realizuje doprava, vládne zákazy a opatrenia znemožňujúce realizáciu zájazdu, epidémie a choroby, prírodné katastrofy, alebo iné nepredvídateľné udalosti, ktoré znemožňujú realizáciu zájazdu, alebo jeho realizáciu umožňujú len pri výraznom zvýšení nákladov/ceny.
- V prípade ak CA, alebo CK nie je schopná realizovať zájazd z dôvodu vis maior, má klient nárok na poskynutie poukazu na realizovanie zájazdu v náhradnom termíne, po odpadnutí vis maior, najneskôr do 24 mesiacov od termínu, kedy mali byť realizované.
- V prípade ak v tejto lehote vis maior neodpadne a zájazd nebude môcť byť realizovaný, CA nenesie zodpovednosť za škodu, ktorú klient utrpel. CA vynaloží všetko úsilie a poskytne klientovi súčinnosť aby CK uhradila škodu klientovi, alebo mu poskytla inú kompenzáciu.
Povinnosti klienta
- Klient, ktorý je občanom Slovenska je povinný mať pri sebe na cestu do zahraničia platný cestovný pas, a to minimálne 6 mesiacov po návrate z destinácie, resp. podľa požiadaviek cieľovej krajiny.
- Občania ostatných štátov sú povinní overiť si dôležité informácie súvisiace so vstupom do vybratej destinácie, prípadne štátu, ktoré pri pozemnej doprave do vybratej destinácie prechádzajú.
- Vízové formality si musia klienti zaistiť pred vycestovaním. Za neudelenie víza cestujúcemu nenesie CA žiadnu zodpovednosť.
- Bližšie informácie klient nájde na stránkach Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky na mzv.sk. Klient je povinný pred objednaním cesty skontrolovať vízové, bezpečnostné a ďalšie podmienky pre vstup do destinácie, vrátane situácie v destinácii. Za nezistenie vyššie uvedených informácií nenesie CA žiadnu zodpovednosť.
- Klient zodpovedá za splnenie všetkých povinností, ktoré na turistu kladie krajina, v ktorej sa má zájazd realizovať, ako sú poistenia, očkovania, testovania, zdravotný stav pri vstupe do krajiny a pod. Rovnako klient zodpovedá za oznámenie potrebných informácií CA o zdravotnom stave, prípadne iných informácií, ktoré môžu mať vplyv na poskytnutie zájazdu. Za splnenie týchto povinností zo strany klienta nenesie CA žiadnu zodpovednosť.
Storno podmienky
- Po uzatvorení zmluvy a zaplatení zálohy, alebo celej ceny je klient oprávnený písomne (za písomné doručenie sa považuje aj zaslanie emailom) stornovať objednaný zájazd (odstúpiť od zmluvy) podľa storno podmienok nasledovne: minimálne storno je 50 EUR na osobu v prípade odstúpenia od zmluvy od podpisu zmluvy do 46 dní pred plánovaným začiatkom zájazdu a následne:
- 5% storno pri odstúpení od zmluvy od 45 dní a menej než 31 dní pred plánovaným začiatkom zájazdu
- 25% storno pri odstúpení od zmluvy menej než 30 dní a viac než 15 dní pred plánovaným začiatkom zájazdu
- 50% storno pri odstúpení od zmluvy menej než 14 dní a viac než 7 dní pred plánovaným začiatkom zájazdu
- 100% storno pri odstúpení od zmluvy menej než 6 dní pred plánovaným začiatkom zájazdu.
- 2. Pri zrušení leteniek/lístkov platia storno poplatky konkrétnej dopravnej spoločnosti.
Sťažnosť na kvalitu – Reklamácia
- V prípade ak klient nie je spokojný s poskytnutou službou, má právo sa na poskytnutú službu sťažovať/reklamovať, pričom je potrebné, aby tak urobil bezodkladne na mieste realizácie zájazdu, ideálne v čase kedy sa služba poskytuje alebo bezprostredne po tom čo sa služba poskytla, a to písomne delegátovi zájazdu. O sťažnosti/reklamácii vystaví delegát klientovi písomné potvrdenie.
- Klient má nárok aj na reklamáciu zájazdu, ktorú je potrebné urobiť písomne/elektronicky na email reklamacie@goegypt.sk , alebo poštou na adresu spoločnosti, pričom je potrebné uviesť názov zájazdu, označiť dátum uzatvorenia zmluvy o sprostredkovaní, popísať v čom spočíva reklamácia a pripojiť reklamačný protokol z miesta pobytu potvrdený delegátom CK, fotografie, a iné dokumenty preukazujúce tvrdené skutočnosti.
- CA nezodpovedá za služby poskytnuté CK a nevybavuje v mene CK reklamácie.
- CA po obdržaní reklamácie, túto bezodkladne zašle CK, ktorá je povinná sa k nej vyjadriť, pričom CA poskytne klientovi maximálnu súčinnosť pri vybavovaní sťažnosti/reklamácie.
Osobné údaje
- CA si dôvernosť osobných údajov klientov uvedomuje a prehlasuje, že s nimi budeme nakladať v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov a nariadením.
- CA spracováva klientami poskytnuté osobné údaje po dobu určitú, na čas poskytnutia služby a dva roky od poskytnutia služby, z dôvodu možnosti reklamácie poskytnutia služby, alebo do odvolania klientom daného súhlasu. Klient má právo svoj súhlas kedykoľvek písomne alebo e-mailom odvolať na osobneudaje@goegypt.sk, alebo sídle spoločnosti.
- CA spracúva osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, adresa, rodné číslo, , email na právnom základe splnenia zmluvy a splnenia administratívnych a daňovo-účtovných povinností vo vzťahu k štátnym orgánom SR. Účelom spracovania osobných údajov je poskytovanie služieb a plnenie si zákonných povinností v zmysle platných právnych predpisov SR.
- Ďalším účelom spracovania osobných údajov sú marketingové účely CA, pričom zákonným podkladom sú oprávnené záujmy CA na prezentácii svojich služieb.
- K osobným údajom klientov majú prístup partneri CA, za účelom plnenia zmluvy, pričom ide o partnerov v Egypte, prípadne iných krajinách sveta.
Tieto VOP sú platné od 1.4.2023
V Bratislave, dňa 25.02.2023
Go Egypt, cestovná agentúra